Monday, October 22, 2007

ready? go?

ASHLEY: はじめまして。わたしはASHLEYです。おなまえは?

LISA: はじめまして。わたしはLISAです。

ASHLEY: わたしはモナシューだいがくのにねんせいです。せんこうはコンピュータサイエンスとぶんがくです。LISAさんは?

LISA: わたしもモナシューだいがくのにねんせいなんです。せんこうはけいざいがくとぶんがくです。ASHLEYさんのしゅうみはなんですか? わたしはにほんのどらまをみることがすきなんです。

ASHLEY: え?そうですか?わたしもにほんのどらまをみることがすきです。そして、およぐこともすきです。

LISA: じゃ、ASHLEYさんはすぽーつをするのがじょうずでしょう?わたしはすぽーつがにがてなんです。

ASHLEY: いいえ、ぜんぜんじょうずじゃないんです、へたです。そういえば、LISAさんはえいがをみるのがすきですか?

LISA: ええ、すきですよ。なんでもみます。

ASHLEY: じゃ、こんどいっしょにえいがをみにいきませんか?

LISA: もちろんいいですよ。じゃ、でんわばんごをおしえてくれませんか。

ASHLEY: ええ、わたしのでんわばんごうは きゅう よん ご はち の ぜろ ぜろ さん いち です。LISAさんのは?

LISA: わたしのは きゅう ろく いち に の さん さん よん よん です。じゃ、どぞよろしくおねがいします。

ASHLEY: こちらこそ。


Words coloured with red are my part. It is not long but it seriously make me headache. And the other part for my oral tomorrow is answering question from the teacher.

I just make up some question might out from the teacher and i figure out the answer

Q: 何が好きですか?
A: 先生のクラスは大好きです。

Q: 家族が何人ですか?
A: 私の家族が5人います。

Q: 父の仕事は何ですか?
A: 父の仕事は私のボス。

Q: 母の仕事は何ですか?
A: 母の仕事は私の母です。

Q: 大学は如何ですか?
A: つまらないです。


Seriously those which coloured in yellow are damn funny which made up by me and shuyar when wondering what if the teacher ask us what our dad and mom work as.



p/s: Wish me best of luck if you're reading this post!

2 comments:

Anne Cheah said...

omg lor.

i canot und a single ting lo..

but stil all the best,k?!

jia you!

Ashley said...

omg!!!!!!

anne...

i think i don't have friends you know
cos you're de only one who come to wish me~